Komentarze zaczną być wprowadzane w Polsce i globalnie do odcinków podcastów na Spotify od dziś, 9 lipca, umożliwiając podcasterom i ich fanom jeszcze lepsze nawiązanie kontaktu.

Spotify, fot. materiały promocyjne
Słuchacze na Spotify mogą zostawiać komentarze do odcinków podcastów, a to od twórców zależy, czy chcą je zatwierdzić, polubić czy nawet na nie odpowiedzieć, zachowując pełną kontrolę nad treściami dodanymi przez odbiorców. Wszystko to wykonają z poziomu swojego konta w Spotify for Podcasters.
Spotify Podcasty – Jak działają komentarze?
Dla twórców
Wszyscy twórcy podcastów mają kontrolę nad swoją społecznością poprzez nową aplikację mobilną Spotify for Podcasters.
-
przeglądać i publikować komentarze słuchaczy
-
odpowiadać na komentarze
-
polubić komentarz
-
włączać/wyłączać komentarze dla całego swojego show lub konkretnych odcinków
-
otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach
-
uzyskiwać analizy i wgląd w swoją publiczność
Twórcy mają kontrolę nad komentarzami, które pojawiają się w ich odcinkach — mogą łatwo opublikować lub usunąć dowolną odpowiedź, a także całkowicie zrezygnować z tej funkcji poprzez zakładkę Komentarze na pulpicie nawigacyjnym Spotify for Podcasters. Na początku wszystkie komentarze są domyślnie prywatne i wymagają przeglądu oraz zatwierdzenia przez twórcę.
Dla słuchaczy
Aby skomentować show, słuchacze mogą przewinąć w dół za kontrolkę odtwarzania podczas słuchania lub przejść do strony odcinka po zakończeniu słuchania, aby zostawić odpowiedź. Mogą oni zdecydować się na otrzymywanie powiadomień push, gdy twórca polubi komentarz lub na niego odpowie.

Nowa funkcja komentarze w aplikacji spotify podcasty fot. materiały promocyjne
W 2021 roku Spotify wprowadziło narzędzia interaktywne, takie jak pytania i odpowiedzi (Q&A) oraz ankiety. Od tego czasu twórcy często korzystają z tych funkcji, aby komunikować się ze swoimi fanami. W tym roku ponad 9 milionów unikatowych użytkowników Spotify skorzystało z pytań i odpowiedzi lub ankiet. Liczba odpowiedzi i głosów w ankietach wzrosła o 80% rok do roku.
Więcej informacji można znaleźć na blogu For the Record.
O Spotify
Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności. Platforma umożliwia milionom twórców utrzymywanie się ze sztuki. Daje też miliardom fanów radość i inspirację. W 2008 roku, podczas uruchomienia, Spotify zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów. Spotify oferuje również 5 milionów podcastów i 350 000 audiobooków. Jesteśmy najpopularniejszym serwisem subskrypcji streamingu audio na świecie. Mamy ponad 615 milionów użytkowników, w tym 239 milionów subskrybentów, na ponad 180 rynkach.